Thursday, June 16, 2011

kehidupan sbgai seorg siswi

lame gila da tak update blog ni , entry kali ini agak panjang , tak pakse pon suruh baca , heheh ,hari tuh 31 mei dapat tawaran kemasukan ke uitm samarahan sarawak, course nursing , so gelabah jugakla nak prepare apa yang patot kan? sampai tak makan2 aku...barang barang semua da siap,tiket flight pon da beli..then 1 jun bertolak ke airport, yang ikut hantar aku ke sarawak mak , ayah n adik aku ... tapi last2 adik aku tak dapat pergi, sebab ic dia hilang, so time check in name adik aku memang tak lepas laa, time tuh aku da bengang gile ngn pkerja yang kat kaunter tuh, da la kerek nak mampus! emm mengalir air mata aku , tengok adik aku tak dapat pergi, kesian dia...aku tengok dia excited nak pergi,tp last2 tak boleh pergi.... :'(

-da sampai kuching tu menginap kt hotel bell residence, sebab aku daftar 3jun, bosan gile la kt kuching tu , bukan ade pape pon, ++ adik aku takde sekali, hmmm...

-3jun, pergi daftar kt uitm, da siap daftar semua n bawak beg p naik hostel, petang tuh beli barang kejap sebelum mak n ayah aku berangkat pulang :( , da habis beli barang tuh, balik hostel balik , then da sampai masenye untuk ayah n mak aku balik ke semenanjung, aku peluk mak aku terus aku nangis, yelaa aku tak pernah lagi duduk jauh jauh dari family, even mak n ayah aku dah hilang dari pandangan pon aku still nangis, time tuh memang da tak kisah orang pandang pelik kt aku sebab nangis macam budak kecik.... :(

-sabtu n ahad takde kelas, so aku taktau nak buat aku, mase nak pergi bilik air, terserempak dgn budak sabah 2 orang, so kenal kenal dgn dia, sorang tuh name jessie, sorang lagi dennis, dorang memang baik gile, malam tuh p bilik dotang jap borak borak,huhu , ahad tuh aku start demam da , badan aku pon panas da time tuh, hari isnin kelas da start, time tuh aku memang da tak larat gile, name pon demam kan,pastu isnin malam tuh aku tak pergi kelas,hmm baru 1st day da ponteng ,tp aku bukan ponteng laa, esoknye aku pergi klinik kt uitm tuh, sampai sekarang ni aku tak sihat lagi, da 2 minggu da ,paling terseksa kt dalam kelas , sebab aku batuk2 n selsema :(

-kat dalam kelas aku tak ramai kawan pon, sebab aku kan budak semenanjung, kt kelas aku tuh kebanyakkan'ye org sarawak..so agak terpinggir la kan, sebab dorang masing2 da ade kawan, hmmm time tuh aku memang sedih gile, aku rase nak balik rumah je, balik kelas tuh terus call mak aku, sampai nangis2 aku ckp ngn mak aku,di tambah pulak aku kt uitm tuh belajar biology,chemistry n physic, perghhh memang aku tak paham laa , sebab aku mane ade basic time SPM :'(

-now, lec yg ajar aku kelas bi, da tak kan ajar lagi da start next week, ganti dgn lec baru, sedihlaa , sebab aku suke dgn lec yg lame ni,hari tuh kt kelas dia suruh lukis flag psl diri kite, so aku lukis la "bentuk love","gamba org lidi" n ape tah , lukisan aku da macam budak tadika da , da abis lukis tuh kena berdiri kt depan n ceritakan pasal lukisan masing2 , so aku start la cerita,lec tuh tnye aku, yg gmba love tu represent for what ? then , aku ckp la for my family n bla bla bla, sampai kt part aku sebut mak n ayah , terus air mata aku da bergenang, aku rase lect aku perasan kot,huhuhu malunyeeee , da habis tuh aku p kt kerusi aku, tibe tibe lect tuh tnye

lec : kamu tak pernahduduk berjauhan dgn family kamu ?
aku : tak pernah :(
lec :cuti nanti kamu nak balik rumah
aku: yess! *laju gile aku jwp*

then aku duduk kt kerusi aku , time tuh aku dduk sebelah tingkap, aku terus menoleh ke arah luar, n dgn lajunye air mata ku mengalir, aku rindu gile kt family aku :'( , hmm semalam last day ngn lec tuh, habis kelas tuh salam dgn lec tuh, sampai kt turn aku, lec tuh tanye aku "are u still homesick??" , terkejut aku dia tnya aku cmtuh, terus aku jwp "yes" ,huhuhu :'(

i miss my family ! T____________________T

hope cuti bulan 7 ni aku takde kem, aku nak sangat balik , lagipon byk barang yg belom beli lagi.....

Followers